Singelmingel med champagneprovning

Under kvällen provades fyra olika champagner från familjen Pierre Peters som ursprunglingen kommer från Luxenburg men är sedan 1940-talet verksamma i området kring samhället Le Mesnil-sur-Oger. Denna lilla by kallas även ”Champagnebyarnas by” och är belägen i hjärtat av Champagneregionen. Pierre Peters champagne är lättillgänglig och fruktig med toner av mandarin, smörkola och nötter. Med åldern får det ett majestätiskt djup fyllt av kaffe- och valnötsaromer samt en flyktig, exotisk fruktighet.

Ann Burgaz som är VD för The Wineagency kommenterar kvällen:

– Vi tycker att det är jätteroligt att samarbeta med mindAlike och att arrangera exklusiva, vinrelaterade upplevelser är ju vår specialitet. MindAlikes koncept känns nytt och fräscht och passar de som tröttnat på traditionell dejting.

För att bli medlem i mindAlike krävs en akademisk utbildning och en årsinkomst om lägst 500 tkr eller en förmögenhet om lägst 3 Mkr samt att man är singel i åldersgruppen 30-65 år.

En mer ”lättåtkomlig” sajt är såklart Elitsinglar.