Viking Line auktionerar ut dejt med singelchef – i kampen mot Bröstcancer

En majoritet av Viking Lines fans på Facebook är kvinnor som nöjeskryssar med Viking Cinderella och drygt en tredjedel av dem är singlar.

Auktionen, som började som en interndiskussion, är en av flera aktiviteter vi planerar för att stödja Sveriges kvinnor i kampen mot bröstcancer, säger Niklas Zhovnartsuk, marknadschef på Viking Line.

Auktionen pågår just nu på Viking Line Sveriges Facebooksida till och med midsommarafton och ger alla fans, gamla som unga, möjlighet att buda på en unik kryssning som inkluderar en trerätters à la carte-middag med Viking Clubs försäljningschef Jörgen Fogelström (som passande nog är singel), egen Seasidehytt och frukost dagen därpå. Jörgen ställer upp för den goda sakens skull, men det är klart att det är en personlig bonus om han träffar någon det klickar med, säger Niklas Zhovnartsuk.

Specialkryssningen är planerad till veckan efter midsommar och är den första av Viking Lines kommande aktiviteter för att stödja svensk bröstcancerforskning.
Den officiella Rosa Bandet-månaden är oktober, men vi vill börja redan nu. I oktober hjälper vi även till att färga hela Sverige rosa genom en stor insamlingsaktivitet på Viking Cinderella, säger Niklas Zhovnartsuk.

Mynewsdesk news release