Kategori: Nyheter

Nyheter från dejting-världen. Erbjudanden, nya funktioner, sajter eller produkter hittar du snabbast här.

Den svenska dejtingtidslinjen

Hon har inte hört av sig! Han har inte kysst mig ännu, borde han inte ha gjort det? Pirret i magen kan vara jobbigt men samtidigt alldeles fantastiskt. eDarling har inte svar på exakt när man ska ta ett nytt steg i relationen, men i vår senaste undersökning har vi tagit reda på hur det brukar se ut i praktiken.

Res dig intressant

Reserfarenhet ger status

Resande är den största statussymbolen för svenskar, näst efter att tillbringa mycket tid med sin familj. Nästan var femte svensk imponeras av det, visar en undersökning gjord av nätresebyrån Expedia.se. Undersökningen visar också att resor är det populäraste samtalsämnet på första dejten och att majoriteten av svenskarna kan tänka sig att nämna sitt resande i en arbetsansökan.

Undersökningen från Expedia, som bygger på svar från drygt 1000 personer i Sverige, har tagit reda på hur reserfarenheter påverkar hur vi upplever och upplevs av andra människor.

jobba mindre dejta mer

Kvinnor mer självsäkra dejtare!

Den senaste undersökningen gjord av matchmaking-sidan eDarling fann att kvinnor är överlägset mer självsäkra i deras inställning till dating än män. Hela 71% av de tillfrågade kvinnorna ansåg sig vara den som har övertaget när det gäller utfallet av en dejt. De har även ett mycket högre självförtroende än män, där siffran var 43%, när det kommer till att avge ett gott första intryck.

Stockholmskvinnor – bäst på att bjuda ut män på dejt

Kvinnor i Stockholm är mest benägna i Sverige när det gäller att bjuda ut män på dejter, det visar LoveGeist – en omfattande referensstudie över europeiska singlar och deras dejtingvanor –genomförd av TNS på uppdrag av dejtingsajten Match.com. Nästan varannan Stockholmskvinna har någon gång bjudit ut en man. Mest tveksamma till att föreslå en dejt är kvinnor i Västsverige.

Finansoro påverkar europeiska dejtingvanor

Det ekonomiska läget i Europa påverkar singlars dejtingvanor, det visar LoveGeist – en ny undersökning genomförd av TNS på uppdrag av dejtingsajten Match.com. Svenska singlar är dock de som är minst berörda bland de europeiska singlarna. Studien visar att 59 procent av svenska folket som någon gång har dejtat inte har ändrat sitt dejtingbeteende på grund av det ekonomiska läget.